Infrastructura a fost un subiect intens discutat în România în ultimii 30 de ani. S-au căutat soluții și s-au atras fonduri pentru a rezolva problemele. Într-o postare pe pagina sa de socializare, Marcel Boloș a dezvăluit că, în România, au existat mai multe tentative de a elabora o strategie națională de transport, care a venit abia în anul 2016, când guvernul a adoptat Master Planul General de Transport al României.
„Era pentru prima dată în perioada postcomunistă când țara noastră avea un punct de plecare: o strategie de transport multimodală, bazată pe modele de trafic, analize cost-beneficiu și alte analize multicriteriale, orientată spre integrarea politicilor europene.
La acea vreme eram secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România, iar un deziderat pe care l-am susținut a fost ca Autostrada Moldovei în acest Masterplan. Tot în perioada respectivă s-au realizat demersurile pentru stabilirea variantelor de aliniament, pe baza analizei multicriteriale de pretabilitate a infrastructurii de transport, cât și pentru demararea procedurii de elaborare studiilor de fezabilitate.
În 2020, în primul mandat la Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene, am propus în cadrul versiunii draft a Planul Național de Redresare și Reziliență ca acest obiectiv de investiții să se realizeze prin fonduri europene. Nu m-aș fi gândit să ieșim cu un document care să nu includă o asemenea investiție, până la urmă una de bun simț.
Între timp, am ajuns să avem perspectiva unor proiecte mature în cadrul PNRR și Programul de Transport 2021-2027, iar finanțarea legăturii întregii regiuni a Moldovei cu Bucureștiul fiind asigurată prin proiectul de autostradă A7 Ploiești-Buzău-Focșani-Pașcani, finanțare aferentă PNRR, și continuarea până la Siret, via Suceava, prin Programul de Transport 2021-2027.’’, a transmis ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.