„După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, au apărut mesaje de eroare pe computerul de bord la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră. Deși trenul este complet funcțional, Alstom a decis să prioritizeze siguranța pasagerilor și să efectueze verificări suplimentare pentru a confirma funcționalitatea și siguranța acestuia,” au explicat oficialii companiei, într-o comunicare publică.
Măsuri rapide pentru remedierea situației
Reprezentanții Alstom au dat asigurări că echipele tehnice sunt mobilizate pentru a identifica cauzele problemelor și pentru a implementa măsurile necesare. „Obiectivul nostru este repunerea trenului în serviciu comercial cât mai curând posibil, respectând totodată angajamentele asumate,” au declarat aceștia.
Joi dimineața, trenul a fost retras din circulație din cauza erorilor apărute, iar călătorii au fost redirecționați către următorul tren, programat la 30 de minute distanță, conform Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF).
Contextul trenului Coradia Stream în România
Rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream este primul tren dintr-un lot de 37 contractate în martie 2022 și livrate către ARF. Acest tren a fost alocat operatorului național CFR Călători și circulă pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov, în regim Interregio.
Conform ARF, modelul Coradia Stream nu dispune momentan de rezervă tehnică, urmând ca alte trenuri din același lot să intre treptat în operare.
Trenul a fost achiziționat printr-un contract încheiat de ARF cu firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A., fiind primul de acest tip destinat transportului feroviar de pasageri din România. Joi dimineața, trenul ar fi trebuit să plece din Gara de Nord la ora 5:40.