Prima pagină » Se strânge lanțul corupției în ministerul lui Grindeanu, în timp ce colegii de partid îi țin spatele. Cifrele care arată situația deplorabilă și îngrijorătoare de la CFR

Se strânge lanțul corupției în ministerul lui Grindeanu, în timp ce colegii de partid îi țin spatele. Cifrele care arată situația deplorabilă și îngrijorătoare de la CFR

by B. R.
0 comment

Val de scandaluri penale în jurul ministrului Grindeanu. Scaunul de la Transporturi începe să se clatine, iar PSD lansează atacuri doar ca să acopere mega-scandalul CFR.    

Cel mai recent atac este cel al senatorului PSD Călin Matieș, care valorifică emoția creată de faptul că Poliția a stat patru ore la ușa unui apartament în care un tată și-a spânzurat bebelușul și apoi s-a sinucis și lansează atacuri în trombă la adresa ministrului de Interne (PNL), Lucian Bode.

„De aceea i-am și cerut demisia. Adică, încearcă să-și facă tot felul de legi personale, dar nu iese să explice ce s-a întâmplat la Alba Iulia. Uitați-vă ce a făcut dl. Ministru Grindeanu cu cazul de la aeroport. În caz că există cea mai mică suspiciune, va tăia în carne vie. A ieșit public și a spus că va lua măsurile cele mai drastice, ceea ce nu am văzut la dl. Bode. Domnul Bode tace, domnul Bode stă ascuns și dă legi în interes personal. Nu am cerut demisia domnului Bode, cu toate că puteam să o cer, ca politician. Eu am cerut ca domnul Bode să ofere explicații. Amândoi suntem din Alba Iulia. Am văzut doar din presă și din comunicatul Poliției. Domnul Bode tace mâlc”, este declarația senatorului PSD Călin Matieș, care îl atacă pe Bode și vorbește despre demisie, doar ca să îl acopere pe Grindeanu cu scandalul CFR.

Sorin Grindeanu dă vina pe subfinanțare CFR Călători, după cele 2 accidente feroviare majore și prezintă condoleanțe 

Cu chiu cu vai, ministrul Transporturilor a reacționat după valul de tragedii feroviare. Sorin Grindeanu a organizat o conferință de presă, în care a dat vina pe subfinanțare și a anunțat că cere un control al managementului la CFR Călători. Șeful Transporturilor a prezentat condoleanțe și măsurile care s-au luat în companiile căilor ferate. Întrebat despre cele două accidente grave produse în ultimele zile, Sorin Grindeanu a dat vina pe subfinanțarea companiilor.

Să nu uităm că la începutul lunii martie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat un ordin prin care a prelungit cu șase luni termenul de reparații pentru trenurile de călători ale CFR, motivând că nu sunt suficiente trenuri în trafic care să facă față numărului mare de călători. O decizie care implică mai multe riscuri, atrag atenția sindicaliștii din CFR.

Ministrul a motivat în documente că este nevoie de menținerea trenurilor în circulație, în contextul în care se apropie sezonul estival, iar cererea va crește. Altfel, ar crea o „imagine defavorabilă”.

Doar că reviziile tehnice nu mai pot fi amânate. Sâmbătă seară, 25 martie, o locomotivă care urma să fie cuplată la un tren de călători a lovit violent vagoanele, în Galați. Conductorul a murit, iar alte trei persoane au fost rănite. De vină a fost graduatorul, un fel de schimbător de viteze al locomotivei, care s-a defectat și nu a mai ascultat comenzile. Tot săptămâna asta, tot în Galați, s-au mai defectat alte două locomotive, ceea ce a dus la întârzieri pe traseu de 9, respectiv 4 ore.

Accidentul de sâmbătă seară este al doilea în care este implicat un tren al CFR Călători din ultima lună. Pe 13 martie, un tren de pe ruta Arad – București a lovit un marfar, pe lângă Roșiorii de Vede, județul Teleorman.
In ultimii ani, CFR s-a mai lovit de problema selectoarelor de viteză blocate. Ce-i drept, la locomotivele de marfă. Din fericire, acolo defecțiunile nu au dus la tragedii. Rapoartele de investigație au scos la iveală în acele dăți că dispozitivele fuseseră montate greșit, motiv pentru care atunci când era acționată o treaptă inferioară de viteză, trenul trimitea către motoare curent cât pentru viteza maximă. Sistemul este simplu: este format din câțiva contactori și câteva relee, prin care se leagă diferit la curent transformatoarele care asigură curentul de tracțiune. Legat incorect, dispozitivul se poate da peste cap. Așa cum s-a întâmplat și la Galați: din momentul în care mecanicul a comandat plecarea de pe loc, au mai trecut doar 38 de secunde până la impactul mortal cu vagonul pe care urma să îl tracteze. Trenul a accelerat până la 95 km/h, în ciuda eforturilor disperate ale mecanicului de a îl opri. A reușit să decupleze sistemul, dar prea târziu. Frânele și-au făcut efectul abia cu 12 secunde înainte de impact, prea târziu pentru a mai fi eficiente.

Cifrele care arată situația deplorabilă și îngrijorătoare

Compania de stat are, în acest moment, aproximativ 2.300 de vagoane cu o vechime de 30 de ani. Dintre ele, 770 au mai mult de 20 de ani, iar alte 220 au depășit 40 de ani. Efectiv în circulație sunt aproximativ 840 de vagoane, adică 37% din total. În ceea ce privește locomotivele, doar 440 sunt folosite în transportul călătorilor, restul de peste 640 stau trase pe dreapta.

Percheziții-fulger la Aeroportul Otopeni – patru persoane au fost reținute

În plus, patru persoane au fost reținute după perchezițiile-fulger de ieri de la Aeroportul Otopeni, pentru luare de mită și trafic de influență. Dosarul vizează contractele încheiate de Compania Națională Aeroporturi București, din subordinea Ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, cu firme care gestionează spațiile comerciale din aeroport, unde de curând a fost deschisă și o sală de jocuri.

 

Citeste si:

Lasa un comentariu

DM News

News day by day!

@ 2023 – DM News All Right Reserved.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?