Prima pagină » Grindeanu a semnat amânarea reviziilor tehnice generale la CFR Călători. Cifrele care arată situația deplorabilă și îngrijorătoare 

Grindeanu a semnat amânarea reviziilor tehnice generale la CFR Călători. Cifrele care arată situația deplorabilă și îngrijorătoare 

by B. R.
0 comment

La începutul lunii martie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat un ordin prin care a prelungit cu șase luni termenul de reparații pentru trenurile de călători ale CFR, motivând că nu sunt suficiente trenuri în trafic care să facă față numărului mare de călători. O decizie care implică mai multe riscuri, atrag atenția sindicaliștii din CFR.  

Grindeanu a semnat un ordin prin care a prelungit cu șase luni termenul de reparații pentru trenurile de călători ale CFR. Este vorba despre revizii tehnice generale și reparații planificate. În mod normal, astfel de reparații se fac la 2 ani – 2 ani și jumătate.

Ministrul a motivat în documente că este nevoie de menținerea trenurilor în circulație, în contextul în care se apropie sezonul estival, iar cererea va crește. Altfel, ar crea o „imagine defavorabilă”.

„Lipsa unui parc suficient de vagoane de călători ar putea conduce la imposibilitatea capacităților de transport corespunzătoare pe parcursul anului în curs, îndeosebi în perioada solicitărilor suplimentare din sezonul estival, dar și a altor sărbători sau evenimente locale, generând migrarea publicului călător către alte moduri de transport și crearea unei imagini defavorabile a serviciului de transport feroviar de călători”, a argumentat Ministerul Transporturilor.

Sindicaliștii au criticat atunci decizia, spunând că amânarea reparațiilor la trenuri vechi nu face decât să pună în risc călătorii și personalul CFR.

„Mecanicii se roagă să nu rămână defecți în parcurs. Ei se așteaptă în orice moment să rămână undeva cu locomotiva defectă”, a declarat Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, pentru Libertatea.

Doar că reviziile tehnice nu mai pot fi amânate. Sâmbătă seară, 25 martie, o locomotivă care urma să fie cuplată la un tren de călători a lovit violent vagoanele, în Galați. Conductorul a murit, iar alte trei persoane au fost rănite. De vină a fost graduatorul, un fel de schimbător de viteze al locomotivei, care s-a defectat și nu a mai ascultat comenzile. Tot săptămâna asta, tot în Galați, s-au mai defectat alte două locomotive, ceea ce a dus la întârzieri pe traseu de 9, respectiv 4 ore.

Accidentul de sâmbătă seară este al doilea în care este implicat un tren al CFR Călători din ultima lună. Pe 13 martie, un tren de pe ruta Arad – București a lovit un marfar, pe lângă Roșiorii de Vede, județul Teleorman.

In ultimii ani, CFR s-a mai lovit de problema selectoarelor de viteză blocate. Ce-i drept, la locomotivele de marfă. Din fericire, acolo defecțiunile nu au dus la tragedii. Rapoartele de investigație au scos la iveală în acele dăți că dispozitivele fuseseră montate greșit, motiv pentru care atunci când era acționată o treaptă inferioară de viteză, trenul trimitea către motoare curent cât pentru viteza maximă. Sistemul este simplu: este format din câțiva contactori și câteva relee, prin care se leagă diferit la curent transformatoarele care asigură curentul de tracțiune. Legat incorect, dispozitivul se poate da peste cap. Așa cum s-a întâmplat și la Galați: din momentul în care mecanicul a comandat plecarea de pe loc, au mai trecut doar 38 de secunde până la impactul mortal cu vagonul pe care urma să îl tracteze. Trenul a accelerat până la 95 km/h, în ciuda eforturilor disperate ale mecanicului de a îl opri. A reușit să decupleze sistemul, dar prea târziu. Frânele și-au făcut efectul abia cu 12 secunde înainte de impact, prea târziu pentru a mai fi eficiente.

Cifrele care arată situația deplorabilă și îngrijorătoare 

Compania de stat are, în acest moment, aproximativ 2.300 de vagoane cu o vechime de 30 de ani. Dintre ele, 770 au mai mult de 20 de ani, iar alte 220 au depășit 40 de ani. Efectiv în circulație sunt aproximativ 840 de vagoane, adică 37% din total. În ceea ce privește locomotivele, doar 440 sunt folosite în transportul călătorilor, restul de peste 640 stau trase pe dreapta.

Citeste si:

Lasa un comentariu

DM News

News day by day!

@ 2023 – DM News All Right Reserved.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?