Prima pagină » Joi se inaugurează podul de la Brăila, al treilea ca dimensiune din Europa

Joi se inaugurează podul de la Brăila, al treilea ca dimensiune din Europa

by B. R.
0 comment

Joi va fi inaugurat în sfârșit podul de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea ca mărime din Europa. Contractul a fost semnat la începutul anului 2018, iar cinci ani și cinci miniștri mai târziu podul va fi deschis circulației.

Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, cel care a supravegheat de aproape lucrările, a postat pe pagina lui de Facebook o serie de date tehnice impresionante despre noul pod de la Brăila. 

– lungimea totală a podului este de 1974,3 metri;
– înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației;
– podul are 3 deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean;
– tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost #madeinro la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galați;
– cablurile au o lungime de 81.000 de km – ar putea înconjura Pământul de două ori; 
– turnarea celor 4 piloni s-a făcut în sistem continuu, iar mecanismul de cofrare glisant a fost ghidat prin laser;
– cei 4 piloni principali ai podului sunt goi pe interior și sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță;
– pentru construcția podului, s-au folosit 200.000 m3 beton armat, 25.000 tone oțel beton, 6.700 tone oțel pentru cele 2 cabluri principale, 8.600 metri coloane forate;
– 14.000 tone asfalt au fost așternute doar pe pod;
– pentru execuția drumurilor, s-au folosit 1.4 mil. m3 umpluturi, 280.500 m3 material granular, 97.000 m3 beton armat, 6.500 tone oțel beton, 17.000 metri coloane forate;
– suprafața asfaltată a drumurilor este de 312.130 m2;
– lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km, după cum urmează:
– este proiectat să aibă o durata de viața de 120 de ani; 
– are un centru de monitorizare și control care va înregistra permanent starea podului, prin cei 50 de senzori amplasați pe pod; 
– pentru această structură, s-a efectuat cel mai complex și avansat proiect de testare a unui pod din România;
– la acest pod, va funcționa un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului;
– nu se plătește taxa de trecere a podului în primii cinci ani. 

Citeste si:

Lasa un comentariu

DM News

News day by day!

@ 2023 – DM News All Right Reserved.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?