Prima pagină » Vorba Sarmizei: Mai circulăm sau nu prin Pasajul Unirii?

Vorba Sarmizei: Mai circulăm sau nu prin Pasajul Unirii?

by A. Ionut
0 comment
VORBA SARMIZEI | Pandemia COVID-19, terenul fertil pentru corupție

Întrebarea e pertinentă chiar dacă nu ești șofer de camion, tir etc. Nu de alta, dar poți rămâne blocat destule ore în pasaj, dacă se întâmplă ca acum câteva zile, când un camion cu înălțimea modificată a rămas blocat la jumatatea pasajului. Șoferii din București sunt oricum în trafic cu nervii întinși la maxim, din motivele deja arhicunoscute.

După reabilitare, mai multe incidente au avut loc în Pasajul Unirii, unul mai grav, soldat cu moartea unei persoane și cu rănirea mai multora. Din păcate, incidentele au continuat chiar și după mediatizarea foarte agresivă a acestora.

Și totuși, de ce înainte de reabilitare nu aveau loc atât de multe incidente în acest pasaj? Răspunsul este simplu: înainte de reabilitare, chiar dacă limita era aceeași, respectiv de 3,5 m, exista un spațiu suplimentar peste această înălțime. Dar chiar și în aceste condiții, pe plafonul pasajului existau multe zgârieturi care indicau nerespectarea limitei de înălțime. În momentul reabilitării, în acest spațiu suplimentar din partea superioară au fost instalate ventilatoare de mare tiraj, așa cum prevăd normele europene de siguranță pentru circulația în pasaje sau tuneluri. Specialiștii spun că, chiar după montarea acestor ventilatoare, nu s-a coborât sub limita de 3,5 m înălțime, inclusiv cu casetele de protecție montate sub ventilatoare. După cum s-a putut observa, șoferul care s-a blocat ultimul și care avea o înălțime de 3,72 metri a reușit să parcurgă o porțiune de pasaj fără a se avaria.

Prin urmare, înainte de reabilitare o parte dintre cei care încălcau limita de înălțime nu se blocau pentru că spațiul suplimentar, peste limita de 3,5 m, era mai mare decât în prezent. Dar pasajul nu respecta normele de siguranță privind ventilarea în caz de incendiu! Pasajul Unirii a avut tot timpul limita maximă de înălțime de 3,5 metri. Atât a avut și înainte, și după reabilitare.

Concluzia este că toți cei care s-au blocat în acest pasaj au încălcat prevederile legale, respectiv nu au respectat limita de înălțime. Toți au condus autovehicule cu înălțimea mai mare de 3,5 metri.

Autoritățile ne spun că nu este nicio problemă cu semnele rutiere și avertismentele, care sunt prezente de mai multe ori înainte de intrarea în pasaj. Așadar, dacă șoferii ar fi respectat regimul de înălțime, nu ar fi avut aceste probleme. Nu au respectat nici semnele de avertizare, nici alte mijloace care indică șoferului că nu se încadrează în limita de înălțime (ex. lanțurile suspendate care ating partea superioară a vehiculului dacă acesta depășește 3,5 m).

Primăria Sectorului 4 a anunțat că va suplimenta și mai mult semnele și avertismentele privind regimul de înălțime.

În ultimul caz, șoferul a modificat camionul inclusiv în privința înălțimii. De la 3,39 m la 3,73 m. Dealtfel, el a fost amendat cu 870 de lei, i-a fost reţinut certificatul de înmatriculare şi retrase plăcuţelor cu numărul de înmatriculare, deoarece maşina avea modificări neomologate.

Dacă ne întrebăm firesc de ce în momentul reabilitării nu s-a intervenit pentru a se obține o înălțime mai mare a pasajului, aflăm că acest pasaj trece peste caseta construită pentru cursul Râului Dâmbovița. Din acest motiv, nu se poate interveni pentru a se obține un regim de înălțime mai mare. Deci, ori șoferii sunt atenți, ori incidentele vor continua.

Citeste si:

Lasa un comentariu

DM News

News day by day!

@ 2023 – DM News All Right Reserved.

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?